اسلایدر

چرا اسکار در چلسی موفق می شود؟
هواداران چلسی

چلسی با خرید اسکار دوس سانتوس با مبلغ 25 میلیون پوند،او را به ارزشمند ترین خرید تابستانی برزیلی بدل کرد.


به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران،خیلی ها خرید اسکار را یک ریسک می دانند.زیرا که برزیلی های زیادی وجود داشته اند که در لیگ برتر هرگز جواب نداده اند.شاید مشهور ترین آن ها روبینیو بود که در منچستر سیتی باعث نا امیدی همگان شد.زمانی وی را جانشین پله می دانستند اما از بدو ورود به منچسترسیتی هرگز نتوانست بدرخشد و به یک بازیکن متوسط تبدیل شد.

در لیگ برتر و شرایط عجیبش که هر بازی آن بیشتر شبیه به یک میدان نبرد است،فیزیک بدنی بسیار تاثیرگذار تر از تکنیک بالاست.البته این در مورد همه ی بازیکنان صدق نمی کند.ولی کار را برای بسیاری از بازیکنان تکنیکی از جمله برزیلی ها سخت کرده است.

با این حال اسکار به اندازه ی نیمار و لوکاس مورا چندان در دریبلزنی افراط نمی کند و زیاد خود را با مدفعان حریف درگیر نمی کند.

 در حالی که 25 میلیون پوند رقم بسیار زیادیست،اما حتی به نیمی از مبلغی که پاریس سنت ژرمن برای لوکاس مورا پرداخت و یک سوم ارزشی که بر سر نیمار گذاشته اند، نمی رسد.

در این مقاله به چند دلیل برای ستاره شدن اسکار در استمفوردبریج اشاره خواهیم کرد.


هیچ چیز به اندازه ی داشتن هم تیمی های فوق العاده باعث نمی شود که بازیکن بینش و نگرش بهتری به فوتبال داشته باشد و خوب بازی کند.

به طور کلی،عملکرد هر بازیکن در کنار بازیکنان بهتر،بهتر می شود.در چلسی اسکار در کنار بازیکنان بزرگی همچون خوان ماتا،ادن هازارد و فرانک لمپارد بازی خواهد کرد.جدا از کمک این بازیکنان در زمین سبز و در مسابقه به اسکار،او می تواند چیزهای زیادی را از این بازیکنان یاد بگیرد و به فوتبالیست بهتری تبدیل شود.

از لحاظ فنی و آماری،اسکار وظیفه اش این است که تورس را به عنوان هدف اصلیش قرار دهد و به او پاس دهد تا مهاجم اسپانیایی توپ را به تور بچسباند.لازم به گفتن نیست که بازیکنانی همانند رامیرس،هازارد و استوریج نیز می توانند توپ های اسکار را به گل تبدیل کنند.

یکی از بارزترین و بهترین مشخصات اسکار این است که وی می تواند در تمام پست های میانه ی زمین بازی کند.این به اسکار فرصت می دهد تا بتواند بیشتر بازی کند.


چلسی ناب ترین استعدادهای فوتبال دنیا را در اختیار دارد.اما این بدین معنی نیست که اشباع شده و هیچ خلائی در لیست جوانانشان وجود نداشته باشد.اسکار یکی از بازیکنانیست که چلسی همیشه دنبالش بوده است.

سوالات و انتقاداتی در مورد بازی انتقالی و خشک چلسی از زمانی که  فاقد بازیکنان میدان دار شده است وجود دارد.همچنین برخی می پرسند که رامیرس چگونه می تواند به خوبی سمت راست زمین را پوشش دهد.

اسکار قابلیت بازی در تمام پست های مذکور را دارد،اما با توجه به شرایط کنونی به احتمال فراوان روبرتو دیمتئو از او در پست هافبک وسط استفاده خواهد کرد تا تیم را از قدرت بازی سازی این جوان 20 ساله بهره مند سازد.

وی همچنین قابلیت بازی به عنوان هافبک تهاجمی را داراست.اسکار می تواند نقش ماتا را نیز در زمین پیاده کند.همچنین قابلیت بازی در پست هافبک چپ و راست را نیز دارد که در شرایط بحرانی می تواند کمک فراوانی به چلسی کند.

اعتماد به نفسی که دیمتئو به بازیکنانش می دهد می تواند اسکار را بهتر با شرایط وفق دهد و بهتر از گذشته نقشش در زمین را بشناسد و بیش از پیش تاثیرگزار شود.


برخلاف هموطنش نیمار،هم اکنون انتظار چندانی از اسکار نمی رود و هیچ کس انتظار این را ندارد که اسکار در همین ابتدای ورودش به اروپا به سطح بازیکنانی همچون لمپارد،جرارد،مودریچ،آلونسو،هازارد و خیلی های دیگر برسد.

با شروع فصل اسکار به طور ثابت به میدان نخواهد رفت.اگر آسیب دیدگی پیش نیاید با توجه به سیستم همیشگی دیمتئو، هازارد،ماتا و رامیرس سه هافبک تهاجمی چلسی خواهند بود.این بدین معنیست که از اسکار به عنوان یار جانشین استفاده خواهد شد و در بازی های کوچک همانند جام حذفی و اتحادیه و برخی بازی های مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان می تواند به فیکس بازی کردن امیدوار باشد.


در حالی که اسکار بسیار با استعداد است،هرگز در لیگ برتر بازی نکرده و دیمتئو می داند که فعلا نباید انتظار رشد ناگهانی و سریع را از این بازیکن دوست داشتنی داشته باشد.

اگر چلسی محیط مناسبی را برای اسکار فراهم کرده و نگذارد اتفاقاتی که برای روبینیو افتاد برای اسکار نیز تکرار شود،وی به یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر تبدیل خواهد شد.


در پایان، مهم ترین چیز این است که اسکار بتواند فوتبال بازی کند.بی شک مسئولان چلسی این همه استعداد جوان را بی دلیل به باشگاه نیاورده اند.اسکار بازیکنی بسیار مستعد است.او با این سن و سال کم در تیم ملی برزیل و اینترناسیونال درخششی بی مانند داشته و بازیکنی تراز بالا و تاثیرگزار است.

او می تواند از هیچ موقعیت بسازد،دید و قدرت پیدا کردن بازیکنان دیگر در او باور نکردنیست،مطیع از مربی، دارای فوتبالی منظم و حساب شده و بازی خوانی فوق العاده است.

این بازیکن 20 ساله هم اکنون یکی از ارکان تیم ملی فوتبال برزیل و مغز متفکر این تیم است.اسکار توانایی کنترل و نگه داشتن توپ را دارد و می تواند بازی را به حریف دیکته می کند.


اسکار یکی از بهترین بازیکنان المپیک 2012 بود و توانست با این تیم مدال نقره ی المپیک را کسب کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 27 مرداد 1391برچسب:چرا اسکار در چلسی موفق می شود؟,
ارسال توسط مصطفی بختیاری